Ny træner i VSF
Her finder du som træner tips og information om hvordan vi går det i VSF og hvor du kan gå hen og få hjælp.
I klubben har vi tilknyttet en fast mand på kontoret, som du som ny leder kan kontakte og få hjælp af eller blive guidet til den rette. Ring eller skriv
Jørgen ”Jønne” Trankjær:
97133820 - fodbold@vildbjerg-cup.dk
Jørgen ”Jønne” Trankjær:
97133820 - fodbold@vildbjerg-cup.dk
TRÆNERPAKKE
Alle trænere i VSF får tilbudt et komplet sæt trænertøj. Der er t-shirt, shorts, langærmet trøje og bukser samt en jakke til de lidt koldere timer på banen. Kontakt Jønne for at få udleveret dit trænertøj.
Alle trænere i VSF får tilbudt et komplet sæt trænertøj. Der er t-shirt, shorts, langærmet trøje og bukser samt en jakke til de lidt koldere timer på banen. Kontakt Jønne for at få udleveret dit trænertøj.
BOLDE & TRÆNINGSMATERIALER
Hvert hold har sit boldskab i kælderen under klublokalet. Koden til boldskabet udleveres af Jønne på kontoret. Holdet har ansvaret for sine egne bolde, og der vil blive trukket 100,- kr. fra holdkassen for hver bold der mistes i løbet af en sæson.
Hvert hold har sit boldskab i kælderen under klublokalet. Koden til boldskabet udleveres af Jønne på kontoret. Holdet har ansvaret for sine egne bolde, og der vil blive trukket 100,- kr. fra holdkassen for hver bold der mistes i løbet af en sæson.
Under trappen finder du materialer til den daglige træning såsom kegler, toppe, overtræksveste, stiger, ringe m.m. Har du ønsker til nye træningsmaterialer, så kontakt Jønne på kontoret.
Husk vi er alle ansvarlige for, at materialerne bliver holdt i en god stand, og at alt bliver leveret tilbage efter endt træning.
Husk vi er alle ansvarlige for, at materialerne bliver holdt i en god stand, og at alt bliver leveret tilbage efter endt træning.
NØGLER
Når du starter som afdelingsleder, vil du få udleveret en nøgle til klublokalerne samt en nøgle til tøjskabet, hvor spillertøjet ligger. Mere info om tøj og træningsmaterialer findes i ”trænerfolderen” – som du kan finde her.
Når du starter som afdelingsleder, vil du få udleveret en nøgle til klublokalerne samt en nøgle til tøjskabet, hvor spillertøjet ligger. Mere info om tøj og træningsmaterialer findes i ”trænerfolderen” – som du kan finde her.
ØKONOMI
Hvert hold får en procentdel af det indbetalte kontingent på holdet til rådighed. Pengene følger kontingentåret dvs. fra sommer til sommer og skal være brugt inden den 31. juni. Pengene kan bruges til sociale arrangementer, stævner/turneringer, pizza til afslutning mm. Leo (leop@mail.dk) er klubbens kasser, og det er gennem ham, at du kan få udbetalt et udlæg. Husk at skrive årgang og pige/dreng på udlægget.
Hvert hold får en procentdel af det indbetalte kontingent på holdet til rådighed. Pengene følger kontingentåret dvs. fra sommer til sommer og skal være brugt inden den 31. juni. Pengene kan bruges til sociale arrangementer, stævner/turneringer, pizza til afslutning mm. Leo (leop@mail.dk) er klubbens kasser, og det er gennem ham, at du kan få udbetalt et udlæg. Husk at skrive årgang og pige/dreng på udlægget.
KOMMUNIKATION MED FORÆLDRE
I VSF er det et klart ønske, at så mange forældre som muligt bliver inddraget i arbejdsopgaver omkring holdet og klubben. Det kan bl.a. være som kampleder, kagebager, ved sociale arrangementer eller andet.
I VSF er det et klart ønske, at så mange forældre som muligt bliver inddraget i arbejdsopgaver omkring holdet og klubben. Det kan bl.a. være som kampleder, kagebager, ved sociale arrangementer eller andet.
KAMPKLAR
Indkaldelse til kampe, forældremøder, stævner mm. foregår via DBU's KampKlar (https://www.dbu.dk/kampklar) - i samarbejde med din afdelingsleder. Spørgsmål vedr. KampKlar, intro-kursus, oprettelse af nye brugere m.m. kontakt Jønne (fodbold@vildbjerg-cup.dk).
Indkaldelse til kampe, forældremøder, stævner mm. foregår via DBU's KampKlar (https://www.dbu.dk/kampklar) - i samarbejde med din afdelingsleder. Spørgsmål vedr. KampKlar, intro-kursus, oprettelse af nye brugere m.m. kontakt Jønne (fodbold@vildbjerg-cup.dk).
Indkaldelse til kampe gøres ofte i samarbejde med holdets afdelingsleder. Husk at der skal findes dommere til hjemmekampe blandt forældrene, og at der kan laves en frugt – og samkørsels ordning. Du kan finde en skabelon til kampindkaldelser m.m. under ’Skabeloner’ i menuen til venstre.
KAMPE
Som træner står du selvfølgelig også for holdets kampe. Spillertøj afhentes i holdets tøjskab på Vildbjerg Sports- & Kulturcenter. Efter kamp afleveres trøjetasken på vaske-hylden i kælderen under klublokalet – hvorefter spillertøjet bliver vasket og gjort klar til næste kamp.
Som træner står du selvfølgelig også for holdets kampe. Spillertøj afhentes i holdets tøjskab på Vildbjerg Sports- & Kulturcenter. Efter kamp afleveres trøjetasken på vaske-hylden i kælderen under klublokalet – hvorefter spillertøjet bliver vasket og gjort klar til næste kamp.
Husk at ved hjemmekampe er det VSF der er værten, så byd modstanderhold velkommen – ligesom det er trænerens opgave at indberette resultater ved hjemmekampe via DBU-app’en – husk det er både egne og udeholds kampe, der skal indberettes. Det er hjemmeklubben, der stiller med dommere og fløjter, og dommerveste kan afhentes i receptionen på fritidscenteret.
På DBU’s hjemmeside kan du finde regler for både 3-, 5- og 8 mands kampe. Det kan anbefales at printe og laminere reglerne og have dem liggende i holdets kamptaske.
Du kan finde reglerne her
Du kan finde reglerne her
BANER
I Vildbjerg har vi mange gode fodboldbaner. På http://sportscenter.dk/dagens-aktiviteter/paa-banerne/ kan du både se hvilken bane (og omklædning) I er tildelt ved hjemmekampe – samt finde et oversigtskort der viser hvor banen ligger. På info-skærmen på hjørnet af svømmehallen kan du se dagens program på banerne.
I Vildbjerg har vi mange gode fodboldbaner. På http://sportscenter.dk/dagens-aktiviteter/paa-banerne/ kan du både se hvilken bane (og omklædning) I er tildelt ved hjemmekampe – samt finde et oversigtskort der viser hvor banen ligger. På info-skærmen på hjørnet af svømmehallen kan du se dagens program på banerne.
STÆVNER
Fra U9 deltager holdene i Vildbjerg Cup (U6, U7 og U8 spillere bærer flag ved indmarch). Deltagelsen i Vildbjerg Cup er gratis, Fra U9 deltager holdene også i Ikast Cup med tilskud fra klubben. U14/15 holdene tager hvert andet år på udenlandstur / træningsophold. Deltagelse i andre stævner skal holdene selv finansiere – du kan bl.a. finde stævner både indendørs og udendørs på www.staevner.dk
Fra U9 deltager holdene i Vildbjerg Cup (U6, U7 og U8 spillere bærer flag ved indmarch). Deltagelsen i Vildbjerg Cup er gratis, Fra U9 deltager holdene også i Ikast Cup med tilskud fra klubben. U14/15 holdene tager hvert andet år på udenlandstur / træningsophold. Deltagelse i andre stævner skal holdene selv finansiere – du kan bl.a. finde stævner både indendørs og udendørs på www.staevner.dk